Peace

Peace
Allah'ım varlığımızı iyiliğe vesile kıl ...
Hekim
Elazığ- Kocaeli
259 okur puanı
Mayıs 2017 tarihinde katıldı
Alzheimer üzerine...
bu yerde, beni hayata inandıran sadece beden var, çünkü geri kalan her şey kesilmesi gereken kuru ottan ibaret... youtu.be/VFbbDAb6_9E?si=... 🎧 youtu.be/-p1P4fdhaF8?si=...📽🎞
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Bir gece yarısı yazıyorum, gönlümden kaleme, kalemimden deftere ve sonra sizlere. Ve bir de kuşların sesleri eşliğinde. ‘Şükür’ kelimesinden bahsetmek istiyorum. Son zamanlarda dilimden, kalbimden, fikrimden eksik etmemeye çalıştığım, maneviyat dolu kelimeden. Bu kelimeyi düşünürken aklıma hep şu soru gelir; ‘Yoklukta varlığı ararken, varlığı yoklukta neden unutuyoruz?’ Soruya karşılık olarak türlü türlü cevaplar buluyorum kendimde. İnsan şükretmeyi daima ve daim olarak bilmeli. Şükretmek öyle güçlü bir durumdur ki, bu kelimeyi duyan su bile en güzel hale bürünebiliyor. İnsanın da %70’inin su olduğunu düşünürsek, bir insanın nasıl güzelleştiğini düşünelim. Ama bazı şeylerin gerçekliğini ölçmek için bu gibi deneyleri yapmamız gerekmiyor. Şükür, dönemimizin depresyon ve kaygı bozukluğuna çok iyi geliyormuş. Fark ettiniz mi, şükreden insanların hallerini, tavırlarını? Şükreden insanların daha olumlu, daha neşeli, hoşgörülü, cana yakın, cömert, yardımsever olurlar. Şükreden insanlar, karşılarına bir problem çıktığında problemi hemen analiz ederek çözüme ulaştıranlardır. Peki şükretmek bizi nasıl etkiler? Şükretmek, bizi iyi hissettirir, affedici, mutlu ve tevazu sahibi yapar. Vücudumuz şükrettikçe güzelleşir. Şükür, Allah’ın cömertliğine karşı en güzel kabuldür. Ve şükür, kalplerin şifasıdır. Ne güzel diyor Peygamber Efendimiz(s.a.v); Müslümanın her şeyi hayırdır; sevinir şükreder, üzülür şükreder, iki halde de sevap kazanır. Aslında şükür duygusuyla çevrili bir dinimiz var. Mutlu olmanın formulü, şükredenlerden ve nimeti görenlerden olmakta. Nimet nedir? Yaratılan her şeydir. Bize emanet edilen beden, malımız, mülkümüz, aldığımız nefes, tabiat, konuşabilmek, yürüyebilmek, ağlayabilmek, sevmek, sevilmek, dertlenmek ve daha niceleri…Mutluluk, şükürdedir. Şükür ise
“Şimdi sen sabret. Çünkü Allah’ın vaadi mutlaka haktır. Sakın imanı sağlam olmayanlar seni hafifliğe sevketmesinler. [30:60] Başkalarının diyeceklerine sabret, güzellikle onlardan ayrıl. [73:10] O halde güzel bir sabır ile sabret.[70:5] Rabbin için sabret. [74:7]”
#Necip Fazıl Kısakurek hep nefes çıkar karşıma, ölüp ölüp dirilsem; insandan kaçmak kolay; kendimden kaçabilsem... youtu.be/4b_fwhvmkto
"Kaderden sana atılan bir musibet taşına maruz kaldığın zaman, 'İnnâlillâlhiveinnâileyhi râciûn' (Biz Allah'tan geldik ve vakti geldiğinde elbette O'na döneceğiz.) söyle ve Merci-i Hakikî'ye dön, imana gel, mükedder olma. O, seni senden daha ziyade düşünür. "