Bir yiğit şairse, üstelik bir de devrimciyse elbette yaşadığını yazar. "Yaşadığı" ise salt kendi ömrü değil, yaşama kavgası ve sevdasıyla, acıları, ağıtları, türküleriyle bir yanı geçmiş yüzyılların karanlığına, bir yanı geleceğin aydın sonsuzluğuna uzanan
halkın ta kendisi olmalıdır.
Min bihîstî tu nexweş î dilo
Çi bikim bextê min tim reş e dilo
Dilê min herdem bi kule dilo
Carekî nebûye geşe
Nayêm ba te tu li min negrî dilo
Çima wulo tu bê sebr î dilo
Evîna te ez helandim dilo
Ma sozê te heya kengî