Nehar

Nehar
Eğitimci- yazar
Kötülüğün Tanrı merkezli bir tartışma olmaktan çıkarılarak gerçek kaynağı olan insana odaklaması önemlidir.
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Kötülüğü metafizik alana itmekten vazgeçip, kötülüğün aldığı "haksızlık, zulüm,hak yeme, hak ihlali" gibi dünyevi biçimlerinin faillerini yönelmek gerekir. Bu gerçekçi bir din dili inşa etmenin en etkin yoludur.
Rûm, 41. Ayet
"Karada ve denizde meydana gelen bozulmalar insanın kendi eliyle yaptıkları sebebiyledir."
İster dini ister ahlakî olsun, kötülüğü gerekçelendirmekten vazgeçmeli, onu ortadan kaldırmaya çabalamalıdır.
Kötülük metafizikten kopup dünyamıza düşmez;
Yaşama içkindir ve gerçektir. Bunu bilerek kötülükle mücadele etmek, dünyayı doğasında hırs barındıran insan türüne bütünüyle teslim etmemek; tetikte olmak gerekir.
Sayfa 106 - OTTO·Kitabı okudu