Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

124. Japon İmparatoru

124. Japon İmparatoru
@Hirohito
Sabitlenmiş gönderi
"Bir insanın diğer bir insana yapabileceği tek iyi şey, o kişiyle doğru dürüst bir ilişki kurabilmesi için tek yol... Elini çekmektir!"
Plato Film Yayınları - Çeviren: Belkıs Çorakçı DişbudakKitabı okudu
Reklam
124. Japon İmparatoru
@Hirohito·Bir kitabı okumayı düşünüyor
İlk Üç Dakika
İlk Üç DakikaSteven Weinberg
9.6/10 · 42 okunma

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
1. Kişisel çıkarı en fazla arttıran eylem, rasyoneldir. 2. Natüralizm doğruysa ve tüm hayatımız bu dünya ise ahlaklı olmak herkes için her zaman kişisel çıkarı en fazla arttıran seçenek değildir. Zira kötülük yaparak kişisel çıkarı arttırmak mümkündür. 3. O hâlde natüralizmde ahlaklı olmak herkes için her zaman rasyonel değildir. Ancak bu tabloya Tanrı ve ilahi adalet eklendiğinde elde edilen sonuç tamamen değişmektedir: 1. Kişisel çıkarı en fazla arttıran eylem, rasyoneldir. 2. Eğer Tanrı ve ahiret varsa, ahlaklı eylemler ödüllendirilecek, ahlaksız eylemler cezalandıracaktır. Dolayısıyla kötülük yaparak kişisel çıkarı arttırmak ebedi hayatımız düşünüldüğünde mümkün değildir. 3. O hâlde teizmde ahlaklı olmak herkes için her zaman rasyoneldir. Sonuç olarak natüralizmde herkesin her zaman ahlaklı olmak için rasyonel gerekçesi bulunmamaktadır. Öyle ki, ahlaksızlık yapan insanları ayıplamamızın rasyonel değil ancak duygusal dayanakları olabilir. Ancak teizmde ahlaksız olmak her hâlükârda irrasyonel ve kişinin zararınadır.
Sayfa 392 - İstanbul YayıneviKitabı okudu
Ancak Tanrı ve ahiret varsa, ahlak hayattaki en önemli şey olmaktadır. Ölümden sonra hiçliğe inanılan bir hayatta ahlak sadece hayattaki renklerden biridir. Kişi üzerinde bir bağlayıcılığı olmadığı gibi ne derece önemli olduğu da kişiye kalmıştır.
Sayfa 390 - İstanbul YayıneviKitabı okudu
Reklam
John Locke, doğal hakları Tanrı'ya dayanarak temellendirmekteydi. Ancak buradaki esas mesele, Locke'un aynı hak ve şartların bağlayıcılığını da Tanrı'nın ebedi ödül ve cezasına, yani ahirete atıf ile sağlamış olduğudur. Locke, "Yasa koyucu yoksa yasa yoktur ve ceza yoksa yasanın da amacı yoktur" diyerek sadece ahlakın ontolojisini değil, ödül-cezaya atıf yaparak ahlaki yasanın bağlayıcılığını da Tanrı ve ahiret ile temellendirir.
Sayfa 377 - İstanbul YayıneviKitabı okudu
416 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
22 günde okudu
Ahlak Felsefesinde Tanrı Nerede?
Ahlak Felsefesinde Tanrı Nerede?Cemre Demirel
8.6/10 · 13 okunma
2024 OKUMA HEDEFİ
2/30 kitap - %7 tamamlandı
2 kitap okudu
30 kitap
624 sayfa
0 inceleme
12 alıntı
8 günde 1 kitap okumalı.
Hissettiğimiz ya da istediğimiz bir şeyin, objektif gerçeklik ile uyuşması gayet mümkündür ancak bu bir zorunluluk değildir. Bir şeyin sadece öyle olduğunu hissetmek ya da öyle olmasını istemek, onu objektif bir gerçek ya da doğru haline getirmeyecektir.
Sayfa 25 - İstanbul YayıneviKitabı okudu
...İnsan Hakları Evrensel Beyannamesine benzer şekilde Amerikan ve Fransız Devrimlerindeki insanın devredilemez haklara sahip olduğunu ve özgür doğduğunu belirten sözleşmeler bulunmaktadır. Fakat tüm insanların özgür ve eşit doğdukları iddialarını doğadan çıkarsamamız mümkün değildir. Bu felsefi bir önk abuldür ve temellendirilmeye muhtaçtır.
Sayfa 24 - İstanbul YayıneviKitabı okudu
Reklam
Stephen Finlay'e göre;
"Nasıl yaşamalıyız?" sorusunun kesin bir cevabı yoktur ve rasyonel "-meli"nin mi yoksa ahlaki "-meli"nin mi daha üstün olduğunu belirlemenin bir yolu bulunmamaktadır. İnsanların birbirinden çok farklı olduğunu vurgulayan Finlay'e göre, bu her ne kadar sıkça karşılaştığımız bir manzara olmasa da, insanın kişisel çıkarını tamamen bir kenara bırakarak saf çileci bir hayatı seçmesi mümkündür ve eğer böyle bir hayat o kişiye uygunsa, elimizde o kişinin yanlış bir seçimde bulunduğunu söylemek için bir delil bulunmamaktadır. Tersi şekilde kişinin ahlakı tamamen bir kenara bırakarak başka arzularının peşinde koşması da mümkündür ve mutlu olduğu sürece o kişinin yanlış davrandığını söylemek de mümkün değildir.
Sayfa 308 - İstanbul YayıneviKitabı okudu
12,4bin öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.