Her insan bir ırmaktır, akar akar akar..Ne zavallı ırmaklardır onlar; bağların, bahçelerin, yemyeşil vadilerin arasından çiçeklerin yanlarından akar dururlar. Sonunda kavuşabilecekleri bir deniz bulamazlar, ya bir bozkurun ortasında ya da bir çölde kurular. Ne zavallı ırmaklardır onlar...
Birde imrenilesi ırmaklar vardır, dağların taşların arasından, sarp yamaçlardan, keskin uçurumlardan derin vadilerden akar dururlar. Başlarını taştan taşa vururlar. Sonunda kavuşabilecekleri bir deniz bulurlar, ya daha büyük bir ırmak olurlar ya da deniz olurlar. Ne imrenilesi ırmaktır onlar.
Her insan bir ırmaktır.