Şayet insan hakkında konuşulacaksa, insan doğasının çok iyi bilinmesi gerekir. İnsana dair cehalet, insanın ifsadına yönelik suikasttir. İnsan doğası gereği gibi bilindiğinde, bireysel ve toplumsal olarak yaşanan olayları anlamak, değerlendirmek ve çözümler üretmek kolaylaşır..