Aşkın var oluş sebebi insan iradesinin vrilebileceği rezilliğin,berduşluğun ve alçalmanın sınırlarını görmektir belki de...
Belki de tanrı,kalben hatalı yarattığı kullarını test etmek için aşkı icat etmişti..
Çöle düşen,dağlar delen,kendini bir oda da ölüm zamanının gelmesine teslim eden,hapislere düşen,işkencelere gark olan
ve bu çıldırmışlığı aşk kalkanı ardına gizleyen insanoğlu,aşk karşısındaki çaresizliğini keşf edince, aşkın karşılıksız olmasının daha makbül olduğu yalanıni uydurdu...Çünkü böyle bir yalana sığınmadan kendini bir güzelliğin esiri etmenin açıklamasını yapma zorunluluğu doğuyordu...Ve bu, en yiğit olanını bile utancından yerin dibine sokuyordu...
Hasan can Ç.