#Okudumbitti
#Stefan Zweg
#Clarissa(177sayfa)
Bazen bir kitabı okurken,kahramanın yaşadığı acıları,üzüntüleri gördükçe sonu hiç olmazsa mutlu bitsin istiyorum.Bu da iste o kitaplardan biri.
Annesi,o doğarken öldüğü icin daha ilk günden hayata bir sıfır yenik başlamıştı Clarissa.Cocukluğu genc kızlığı ise yatili okullarda.Sert mizaçlı,asker olan babadan hep cekinerek,korkarak büyüdü.
Ve bir gün hayatının aşkını buldu.Buldu bulmasına da,Clarissa Avusturya lı ve sevdiği adam Fransalıydi,aynı günlerde 1.Dünya savaşı patlak verdi.
Sevdiği adam artik,aynı zaman da bir düşmandı,en kötüsü bir bebeği olacaktı.
Yazar Clarissa üzerinden 1912-1921 yıllarında kadın olmak,babasiz bir çocuğa sahip olmak ne demek?Bunu aktarmaya calışmış.Hoş aradan yüzyıl gecmesine rağmen,çokta birsey değismemis insan görüslerinde.
Sevgiyle ve kitapla kalın,kitapcanlarım