Mekteplerden din tedrisatını da tamamen kaldırdı. Çocuklar hiç bir bağsız kaldılar. Bakalım ne şekil mahluk olacaklar. Şimdiden ve kat'iyetle derim ki, bunun sonu içtimaî ve siyasî felakettir.
Bilmem nedense bu mabed yapılmadı. Yeni dinden de vazgeçildi.
Yeni işittim. Mustafa Kemal birine söylemiş: <<Bana dinde ıslâhat yapacak diyorlar. Benim esasen dine itikadım yok ki...>>
Demek bunlar yeni Allah'ın ayetleri. Fakat içinde hikmetten birşey yok, malum, basit, bazı kelam-ı kibar. Hem de öyle tenkidli ki çoğundan mana çıkmıyor.