Her iktidar öldürür mü?” diye sordu Maya.
“Evet! İktidar zulüm demektir. Hele denetlenemeyen iktidar.”
“Peki, iyi insanlar iktidara gelirse?”
“Öyle bir şey olmaz!”
“Neden?”
Acı bir gülümsemeyle açıkladı Max:
“İyi insanlar iktidara gelmez, gelse bile iktidar onu bozar, zalim yapar.”
Güldüm.
“Kusura bakmayın ama profesör, sizin aklınız Hitler’e takılı kalmış. Her iktidar öldürür ne demek. Şimdi ben, saçma bir şey ama, iktidara gelirsem öldürür müyüm sizce. ”
Omuzlarımdan tutu, gözlerimin içine baktı.
“Evet!” dedi. “Siz bile öldürürsünüz. Çünkü iktidar olmanın başka yolu yok. Eskiden daha açık yapılıyordu, şimdi daha gizli.”
Ellerini çekip daha yumuşak bir sesle devam etti.
“Dolaylı olarak öldürürsünüz, ölümlere neden olursunuz, ama bir şekilde, iktidarınızın sürekliliği öldürmenize bağlı olur. Belki şu anda böyle bir şey yapamayacak bir yapıdasınızdır. Ama iktidar yolu zorlu bir yoldur. Uzun bir yoldur, insanı dönüştüren bir yoldur. Ancak iktidara hazır hale geldiğinizde, gerektiği kadar değiştiğinizde, bu yolu tamamlayabilirsiniz.”
Bir an içimden “Belki de haklı!” diye düşündüm.