" Şu bizim Schopenhauer hakliysa , mutluluk insanoğlu için olanaksızdır zaten; çünkü mutluluk acının yoklugudur. Acının yoklugu da ya ölümle gerçekleşir ya da ölesiye sarhoş olmakla. "
"bir şeyden dolayı bütün öteki günlerden başka olan gün geride kalınca günler geçtikçe o şey de uzaklaşır. Ne kadar fena, ne kadar korkunç olursa olsun, o anı yeniden yaşamak imkansızdır. O anı yeniden yaşıyorum derseniz, Kendi kendinize yalan söylemiş olursunuz bir yerinizi yarsalar, kanların aktığını görseniz, acısı içinize işlese, gene de aradan bir yıl geçince o anı yeniden yaşamınıza imkan yoktur. Hatırası kalır yara izi kalır ama o gün geçtiği gibi o şey de geçmiştir artık"