Basit ve tek bir soru "Neden" bu neden sorusunun içinden binlerce anlam vardı. Zaten insanın düşüncesinin evrimi de bu soruyla başlıyordu. Akıl insana bahşedilen en büyük nimetti. Bu dünyadaki her şey insan aklının bir ürünüydü. Aklını güzel kullanan güzel şeylere sebep olurdu. Kötü kullananlar kötü şeylere. Bunun orta yolu yok. İnsan olmak da böyledir, orta yolu yoktur. Ya iyisindir ya da kötü. Çok iyi ya da az kötü olmak da yoktur. İnsanlara, çevreye, hayvana ve hatta eşyaya bile en ufak bir zararın varsa kötüsündür. Aslında hayat basit ve güzeldir. Hayatı karmaşıklaştırıp tahrip ederse insandı.
Sen kendini ne kadar anladıysan, başkalarını da o kadar anlarsın. Kendi aklının sınırlarını alamazsın. Kim olduğunu anlamak istediğin her insanda, kendinde ne kadarını anladıysan o kadarını anlarsın. Yok, illa başkalarını anlayacağım diyorsan, önce kendini unutacaksın. Kendini!