adam herhangi bir yanıt alamayacağını bile bile şöyle bir soru sorabilir, Zaferin nerede ey ölüm, ama herhangi bir yanıt alamayacağının bilincindedir, ölümün yanıt vermemesinin nedeni ise istememesi değil, insanoğlunun bu en büyük acısı karşısında ne söyleyeceğini bilememesidir.
Kelimelerle düşünen insan nesneleri, durumları bir isim ile anar. Sadece isim bu durumu, olayı, nesneyi nitelemek için yeterli değildir. Çünkü sadece bir isimdir o nesne değil. Hayatta yaşadıklarımızı da kelimelerle anlatırız, ancak bazen kelimeler yetmez anlatmaya. O zaman anlamalıyız ki "yaşamak ve görmek lazım" diye bir başka bu durumu anlatan kelimeler bütünü var ve bu kelimeler bütünü bize "yaşamak ve görmek lazım" gerektiğini anlatıyor.