Aşk, bir tercihtir, yani bir varlığın, bir başkasının zarara uğraması pahasına, haksızca seçilmesi. Neden y'ye değil de x'e âşık oluruz? Çünkü x bizi allak bullak eder, oysa y içimizde herhangi bir kıpırtı uyandırmaz. Üstelik bizi acıdan deliye çevirecek bir pisliğe de gönlümüzü kaptırabiliriz.
Bazen düşündüklerimi bir deftere yazamıyorum. Kimsenin görmeyeceğini bilsem de yazamıyorum. Çok gizli kalsınlar istiyorum ama kafamın içinde beni o kadar çok rahatsız ediyorlar ki
Aşk; önceden planlanmayan, pazarlığı yapılmayan, kendiliğinden gelişen, her şeyi alt üst edebilen bu ilişki! Özel hayatı kurallı hâle getirmek isteyen birinin aşkı kabul etmesi imkânsızdı.