Beauvoir ve Freud, kadının kadın olarak doğmadığını sonradan kadın olduğunu kabul eder. Yani kadınlık, biyolojik veya doğal olarak verilen bir türden ziyade bir çeşit (sosyal veya psişik) süreç içerir. Her ikisi de bu süreçte ne şekilde kadının kadın olduğu ile ilgilenir, ancak bu 'ne şekilde' olduğu konusunda aynı fikirde değillerdir.