Gözümüz hep büyük mutluluklardadır , küçük mutlulukları yaşamayı becerebilmişiz gibi. Bu durum Aldous Huxley'in şu cümlesini hatırlatıyor; “Başka gezegenlerde hayat var mı diye merak ederiz, sanki bu gezegende yaşamayı becerebilmişiz gibi!"
Kâinatta hakiki anlamda zulüm yoktur. Ya rahmet ya da adalet vardır. Büyük zatlar dua ederken, Allah'ım adaletinden rahmetine sığınırım; adaletinle değil bize rahmetinle muamele eyle, derler. Zira cenab-ı Hakk'ın terazisi hassastır. Hataların çokluğuna bakıldığı zaman insanın başına kaderden her ne gelse adalet olur . Başına ne gelirse ona denk gelecek kadar suçu ve kirlenmişliği vardır günah havuzunda insanın. Ancak Rabbimiz bu hataların çoğunu affetmektedir.