Aslında simülasyonlara gerek yok, rakamlara ve gündeme bakılırsa "Her Türk bir gün cezaevini tadacaktır" tadında yaşıyoruz. Televizyonları bir açıyoruz "Bir şeyciler şahane insanlar, bir şeyciler kötü". Sonra bir öğreniyoruz aslında "İyi şeyciler ahlaksız, kötü olan bir şeyciler iyiymiş".
Bundan yirmi yıl sonra kimse Ergenekon, Balyoz hatırlamayacak belki ama cezaevleri doldu, taştı. Meğerse yanlışmış, yalanmış dedik. Yaşlı başlı bu ülkeyi canları gibi seven insanları ailelerinden ayrı, beş-on yıl hapsettikten sonra çıkardık. İntihar edenler, kanser olanlar oldu. Şu anda da cezaevinde bir yatağı dört kişinin paylaştığı ile ilgili bir haber okudum geçenlerde.
Hani bu Almanlar iyi araba yapıyor ya, niye biliyor musunuz? Ülkelerinde adalet olduğu için.
Ülkende adalete inanç azaldıysa kaçmaya başlar insanlar o ülkeden.