Hediye ile mükafat arasındaki fark ise insana saygınlığın ince çizgisini gözler önüne seriyor. Zira mükafat, bir durum, olay ve başarı karşısında yani bir koşul yerine geldiğinde verilirken, hediye "koşulsuzca" verilir.
Çocuk ilk 4 yaş döneminde mümkün olduğunca serbest bırakılmalı, onun eşyayı tanımasına izin verilmelidir. Sadece eşyayı tanıma değil, eşyanın işlevini öğrenme gayretindeki çocuk da engellenmemelidir.
Çocuğuna bağlanmış anne kendini öylece çocuğuna bırakmış annedir. Çocuğunun her hali ona keyif verir. Çocuğu ile bağlanma sorunu yaşayan anne ise "gergindir", çocuğunun isteklerinin bitmek bilmediğini, çocuğunun kendisini yorduğunu düşünmektedir.