"AŞKIN EN ZARİF AYRICALIĞI KENDİ KENDİNİ KANITLAMASIDIR." der Balzac
Aşkın yanında ezilmişliğin, yok sayılmanın, dışlanmanın da zaman zaman hissettirildiği anlardan oluşur. Betimlemenin yoğun olduğu uzun uzun paragraflardan oluşması bana kitabı devam ettirme konusunda direnç göstermeme sebep oldu. Lakin ben aşk konulu yazıları severim. Çok dokunaklı ve yoğun duygulu bir kitaptı. Hele ki HENRİETTE'NİN yazdığı mektup hayatımızın mottosu olması gereken cümlelerden oluşuyordu. O kısmın neredeyse tüm paragrafını çizdim diyebilirim.
Honore de Balzac