Bizi "Türk siyaseti" yapmış olmakla itham edenlere pek kesin bir dille bildiririm ki, biz Türk siyaseti değil; Osmanlı topluluğu siyaseti yaptık Eğer "adem-i merkeziyetle idare" prensibini kabul etseydik, İttihat ve Terakki Cemiyeti o zaman "Türk siyaseti" yapmaya mecbur olacak ve özerkliğe kavuşan bütün memleketler arasında, yalnızca Türklerin oturdukları vilayetlerde Türkler için özerklik vermeye kalkacaktık Dolayısıyla "adem-i merkeziyet ile idare taraftarlarının Türk unsuruna mensup olanları,gerçekte Türk siyaseti takip edeceklerdi.Bizler ise,Osmanlı toplululuğu siyaseti takip ettiğimiz den dolayı,merkezin yani imparatorluk hükümetinin vilayetler üzerindeki nüfuzunu azaltmamakla beraber, mahalli idarelere geniş yetkiler vermeyi ve orduyu ikiye bölmemeli esas ilke edindik.