Açıkçası kitabı okurken çok zorlandım. Bu kitap Kafka’nın toplum, devlet düzenine gönderdiği ağır bir eleştiri aslında. Kafka çoğu zaman bana fantastik bir dünya kuruyor gibi geliyor. Karakterleri ve olayları oturtmak çok zor. Oluşturduğu dünya abartılı, bazen tiksindirici ve çok saçma. Peki hikaye neden bize tanıdık geliyor! Çok basit aslında nasıl Tolkien Yüzüklerin Efendisinde bize aslında Avrupa’nın Ortaçağ savaşlarını anlatıyorsa, Kafka’da herkes maskesini çıkartsaydı olacaktan, gibi gözüktüğümüz değil de hani parlak yeşil, harikulade ayakkabının içindeki sert, kötü kokan ayaktan bahsediyor. Boyanın altındaki tuğladan, Kafaların içindeki bizden bahsediyor. Yabancısı olduğumuz, tanımadığımız bizden... Okursanız bitirmekte zorlanacağınız bir kitap olacaktır, yinede okunmalı kesinlikle size çok şey katacaktır...
ŞatoFranz Kafka · Mavi Çatı Yayınları · 201812,3bin okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
İlk defa kitap ile filmini karşılaştırdığım bir eserin filmini daha çok beğendim. Film kitabın önüne geçmiş. Ana fikir aynı ama film ile kitap arasında hikaye çok farklılaşmış. Kitapta çok ayrıntıya girmiyor, sade bir şekilde Benjamin Button’un hayatı konu ediliyor. Filmi önde dedim ama sanmayın ki kitabı kötü, en başta yazar inanılmaz orjinal bir konuyla geliyor karşımıza ve bu kadar güzel bir hikaye sizi kitaba bağlıyor. Zaten çok ince bir kitap bir solukta okuyorsunuz.