Türk talebeye gelinece: “hiç hoşlanmadım ondan diyor, en kötü taraflarıyla Amerikan kafası. Hayat yokmuş Türkiye’de. Ne zaman olacak? Diye sordum. Ne zaman bizde Amerika gibi, Almanya gibi olursak dedi. Hayatı hayat yapan makine idi, madde idi, ona göre”
Her dudakta aynı rezil şikayet: Yaşanmaz bu memlekette! Neden? Efendilerimizi rahatsız eden bu toz bulutu bu lağım kokusu, bu insan ve makine uğultusu mu? Hayır onlar Türkiye’nin insanından şikayetçi. İnsanından, yani kendilerinden. Aynaya tahammülleri yok. Vatanını yaşanmaz bulanlar, vatanlarını “yaşanmaz”laştıranlardır.