Bu ülkenin asıl meselesi, milletin hep boyun eğmesi, hayır diyememesi, suskunluğu erdem zannetmesi. Üstelik öyle kolayca vazgeçilecek alışkanlıklar değiller bunlar. Etimize, kemiğimize işlenmiş, tenimize sinmiş, binlerce yılın lanetli mirası...
Dünyanın cehenneme döndüğü o günlerde, insanların kadın, çocuk, yaşlı ayrımı yapılmadan vahşice katledildikleri bir çağda ruhumuzun acılarını dert etmek, kusura bakma ama biraz züppelik gibi geliyordu bana.