Kenan Kaya

Kenan Kaya

, bir kitap okudu
Puan vermedi·238 syf.·
10 günde okudu
·
2023 16. kitabı
Osamu Dazai
7.5/10 · 387 okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Bende de bir nebze olsun dik başlılık vardır, oldum olası mütevazı bir evde bir lokma bir hırka yaşamaktan kurtulama yışımın en önemli nedeni de bu inatçılığım herhalde. Birkaç sene önce bir dergi "memleketim hakkında bir iki kelime" yazmamı istemişti, ben de onlara şunu verdim: Seni seviyorum, senden nefret ediyorum.
Yani, anlamıyorum. Çevremdeki insanların sıkıntılarının niteliğini, ölçüsünü, sanki kavrayamıyorum. Pratik sıkıntılar, yalnızca yemek yiyerek atlatılabilen sıkıntılar. Ancak, belki de, esas bunlar en sert ve benim şu on belamı darmadağın edecek kadar dehşetli, sonsuz bir cehennem de olabilir. Bunu bilemiyorum. Yine de, intihar etmeden, çıldırmadan, siyaset konuşarak, ümitsizliğe kapılmadan, teslim olmadan yaşam mücadelemi sürdürüyorum. Öyleyse bir sıkıntım olmamalı. Tam bir egoistim, üstelik bunun doğal bir şey olduğuna inanıyorum, bir kez bile kendimden şüpheye düştüğüm olmadı. Öyleyse, rahat olmalıyım. Fakat belki tüm insanlar öyledir, insanların ulaştıkları doyum noktası budur. Bilemiyorum...