...bugün yurttaşlarımızın birçoğu, onun yerinde olsalar, bu kolların rolünü abartmaktan kendilerini alamazlardı. Ancak anlatıcı, böyle olumlu eylemlere fazlasıyla önem vermekle, dolaylı yoldan ve büyük bir bağlılık duygusuyla, kötülüğün önünde saygıyla eğilmek gibi bir sonuca varıldığını düşünüyor.
Ama dünyada kimse, hayır kimse, Tanrı'ya inandığını sanan Paneloux bile, böyle bir Tanrı'ya inanmıyordu. Çünkü kimse kendini sonuna kadar Tanrı'nın ellerine bırakmıyordu...
İnsanlığın hırslarının, iyi ve kötü anlayışının ne oldugunu, kalite anlayışının ne olduğunu çok ince bir anlatımla işlemiş. Ağır ilerlemesine rağmen 'keşke biraz akıcı olsa' diyemediğim bir kitaptı. Gerçekten güzel ve okunması gereken kitaplar listemde.
Martin EdenJack London · İskele Yayıncılık · 2022135,4bin okunma