''Bundan 30 sene öncesine kadar, ilkokulu bitiren ortaya gider, okumayacağı anlaşılınca okuldan alınır ve bir meslek öğreneceği bir yere çırak olarak verilirdi. Böylece bütün gün işte çalışır, yorgun argın gelip devrilir yatardı. Ama 18'ine geldiğinde, bir meslek sahibi olurdu bile. Arada tek tük, ne okuyan ne çalışan tipler çıkardı ama "arada". Her mahallede herkesin bildiği it kopuk bir, bilemedin iki taneydi. Önce 8, sonra 11 (12?) yıla çıktı zorunlu eğitim ve normalde oto elektrikçide ustasından şaplak yiye yiye hayatı öğrenecek tipler, okulda sadece kendi başlarını değil, iyi kötü okuyacak tipleri de etkileyerek öğrenci kalitesini iyice aşağı çektiler. Aklın bir karış havada, hormonların tavan yaptığı dönemlerinde bir sürü ergen, sosyal medya etkisiyle de "itin önde gideni bir serseri"ye dönüştü.
Zorunlu eğitim acilen 5 seneye indirilip, sonrasında sadece okuyacaklara odaklanmamız lazım. Potansiyel serseriler de etrafa zarar vermektense, işyerinde ustasından tokat yiye yiye düzgün bir insan olmayı öğrensinler.''