Khaled Hosseini şöyle diyor; "Belki de tükenmişimdir. Bir şeyler için uğraşacak çabayı kendimde bulamıyorumdur. Benim de emek vermeden güzel giden şeylere ihtiyacım vardır. Hep yorulmak istemiyorumdur. Yeniden inanmaya ihtiyacım vardır. Beni bana geri vermek istiyorumdur."
Kaderin ne olduğunu anlatamam dedi Şems ama ne olmadığını anlatabilirim. Kader hayatımızın önceden çizilmiş olması demek değildir. Bu sebepten "Ne yapalım, kaderimiz böyle" deyip boyun bükmek cehalet göstergesidir. Kader yolun tamamını değil, sadece yol ayrımlarını verir. Güzergah bellidir ama tüm dönemeç ve sapaklar yolcuya aittir. Öyleyse ne hayatının hakimisin ne de hayat karşısında çaresizsin.
Birilerinin davranışlarına kızdığın zaman, "O niye şöyle değil" diye düşünme. "Onun faziletten nasibi o kadarmış" diye düşün. Vefadan, sadakatten, doğruluktan, güzel ahlaktan payı o kadarmış...