Aydın Yavuzer

Aydın Yavuzer
@Keyfim0202
Bir umudu olmalı insanın yarın için, yarım kalmışı için.Ya da umut vereni olmalı.Sabahların daha güzel olacağına, güneşin daha sıcak daha parlak doğacağına.
Matematik öğretmeni
Lisans
Şanlıurfa
Adıyaman
23 okur puanı
Eylül 2025 tarihinde katıldı
Sen dik bir yokuştun, bense çok sigara içiyordum. Soran olursa da "o yolun yokuşu benim nefesimi kesti..." diyordum. Beni anlıyor musun ey nefesimi verdiğim?
Aşk
Gurur isimli okura yanıt verildi
Aydın Yavuzer
Ulaşılması zor olan herşey daha cazip gelmiştir.
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Lise ¹²³⁴
Bir zamanlar her şeyi severek yapardım. Okula gitmek bile benim için normal bir zorunluluk değil, aksine keyifli bir şeydi. Ama zamanla bazı yaşadıklarım okuldan soğumama neden oldu. Şu an herkes gibi 4 yıl lise okuyorum ve 12. sınıftayım. Bu süreçte yaşadıklarım beni biraz değiştirdi, hatta karakterime bile etki etti. Bunlardan ilki yalnızlık. Yalnızlık dediğim şey sadece tek başına kalmak değil; aynı zamanda sınıf arkadaşların tarafından dışlanmak, zorbalığa uğramak ya da sürekli başkalarının isteklerine göre hareket etmek. Bu durum insanı zamanla kendi benliğinden uzaklaştırıyor. Kendi kararlarını değil, başkalarının ne düşündüğünü önemsemeye başlıyorsun. Ben de böyle dönemlerden geçtim. Özellikle lise ilk yıllarında, insan kendini bulmaya çalışırken bazen yanlış çevrelere ya da yanlış alışkanlıklara uyum sağlıyor. Ama bir noktadan sonra insan gerçekten yoruluyor ve “artık yeter” deme ihtiyacı hissediyor. İkincisi çevreye göre değişim. Aslında ben çalışkan biriydim. Çok üstün bir zekaya sahip olmasam da düzenli çalışan, sorumluluklarını yerine getiren bir yapım vardı. Ancak çevremdeki insanların etkisiyle bir süre sonra bu alışkanlıklarımı bıraktım. İnsan bazen fark etmeden çevresine uyum sağlamak için kendi iyi özelliklerinden bile vazgeçebiliyor. Bu da zamanla hem motivasyonu hem de kendine olan güveni azaltıyor. __Üçüncüsü ise okulun bazı kuralları. Bu kurallar bazen insanı gerçekten okuldan soğutabiliyor. Elbette her okulun bir düzeni olmalı ve bazı kurallar gerekli ama bazıları bana çok anlamsız geliyor. Örneğin okul kıyafeti zorunluluğu ya da bazı okullarda saçla ilgili katı yasaklar gibi durumlar. Bunlar belki disiplin için konuluyor olabilir ama öğrencinin kendini ifade etmesini de kısıtlayabiliyor. Bu yüzden herkes bu kuralları aynı şekilde olumlu
Aydın Yavuzer isimli okura yanıt verildi
Aydın Yavuzer
Belki arkadaş çevrenden uzaklaşman seni üzebilir ama daha önünde koca bir hayat var daha nice güzel arkadaşlıklar edinirsin. Bana güven
Lise ¹²³⁴
Bir zamanlar her şeyi severek yapardım. Okula gitmek bile benim için normal bir zorunluluk değil, aksine keyifli bir şeydi. Ama zamanla bazı yaşadıklarım okuldan soğumama neden oldu. Şu an herkes gibi 4 yıl lise okuyorum ve 12. sınıftayım. Bu süreçte yaşadıklarım beni biraz değiştirdi, hatta karakterime bile etki etti. Bunlardan ilki yalnızlık. Yalnızlık dediğim şey sadece tek başına kalmak değil; aynı zamanda sınıf arkadaşların tarafından dışlanmak, zorbalığa uğramak ya da sürekli başkalarının isteklerine göre hareket etmek. Bu durum insanı zamanla kendi benliğinden uzaklaştırıyor. Kendi kararlarını değil, başkalarının ne düşündüğünü önemsemeye başlıyorsun. Ben de böyle dönemlerden geçtim. Özellikle lise ilk yıllarında, insan kendini bulmaya çalışırken bazen yanlış çevrelere ya da yanlış alışkanlıklara uyum sağlıyor. Ama bir noktadan sonra insan gerçekten yoruluyor ve “artık yeter” deme ihtiyacı hissediyor. İkincisi çevreye göre değişim. Aslında ben çalışkan biriydim. Çok üstün bir zekaya sahip olmasam da düzenli çalışan, sorumluluklarını yerine getiren bir yapım vardı. Ancak çevremdeki insanların etkisiyle bir süre sonra bu alışkanlıklarımı bıraktım. İnsan bazen fark etmeden çevresine uyum sağlamak için kendi iyi özelliklerinden bile vazgeçebiliyor. Bu da zamanla hem motivasyonu hem de kendine olan güveni azaltıyor. __Üçüncüsü ise okulun bazı kuralları. Bu kurallar bazen insanı gerçekten okuldan soğutabiliyor. Elbette her okulun bir düzeni olmalı ve bazı kurallar gerekli ama bazıları bana çok anlamsız geliyor. Örneğin okul kıyafeti zorunluluğu ya da bazı okullarda saçla ilgili katı yasaklar gibi durumlar. Bunlar belki disiplin için konuluyor olabilir ama öğrencinin kendini ifade etmesini de kısıtlayabiliyor. Bu yüzden herkes bu kuralları aynı şekilde olumlu
Aydın Yavuzer
Birincisi başkalarının doğrusu değil ,senin inandığın doğruların olmalı.Başkalarının etkisinde yaşaman özgüven eksikliğinden kaynaklı.Öncelikle kendine güvenmeni, inanmanı öneririm.Yalnız değilsin aslında öyle hissediyorsun ,az ama öz arkadaşın olsun.Hayatta illaki bazı şeyleri yaşayarak öğrenirsin ama çevre faktörünün etkisinde kalmamalısın.İyi olan bütün özelliklerinin kaybolması için uğraş öncelikle.Tabiki derslerden ibaret değil ama derslere motive olursan kafan biraz daha dağılabilir.
Hayatta büyük memnuniyetler ve mutluluklar da var. Bunlar geç ve çarpık çurpuk, beklenmedik bir oluşum halinde geliyor. Fakat neticede geliyor.
Alıntı
Aydın Yavuzer
Ani gelişen güzel olayların tadı hiçbirşeyde yoktur.Ama olacaksa da geç olmasın lütfen.