İmanı güçlü biri her gün dua ediyordu. Bir gün İblis ona: '' Bütün yalvarmalarına rağmen Allah'tan hiçbir cevap gelmiyor. Neden boşuna dua ediyorsun?'' dedi.
Adamın morali bozuldu. Uykuya yattı. Rüyasında Hızır'ı gördü.
''Neden dua etmekten vazgeçtin?'' diye sordu Hızır.
Adam, dualarının cevapsız kaldığını söyledi. Bunun üzerine Hızır ona:
'' Senin ya Rabbi demen, bizim sana olan cevabımızdır. Senin çare arayışın, bizim seni kendimize çekmemizdir. Senin sevgin, bizim lütfumuzun kemendidir (Bağlayan, etkisi altına alan şey). Biz izin vermedikçe hiç kimse dua edemez'' dedi.