'' Evet dedim ,hepsini dedim, kendimi cesaretlendirmek için saçmaladım durdum .Karanlık ormanda korkan çocukların korkularından korktukları için şarkı söylemeleri gibi ben de büyük laflar ettim .Hepsi yalandı ,şimdi korkunç bir şekilde farkındayım her şeyin.
'' Resimlerim mi ? İşim mi ? Hayır ! Artık resim yapamam .Bunu bugün hissettim. Ben çoktandır bedenim burada ; aklım , ruhum öbür tarafta yaşıyorum. Tüm dünya yerle bir olurken ,İnsanın kendisi için çalışması bir suç .Günümüzde artık hiç kimse sadece kendisi için hissedemez ,kendisi için yaşayamaz.''
Çok kararlıydın ....'' Ferdinand hemen atıldı .'' Asla kararlı olmadım! Asla emin değildim .Hepsi bir yalandı ,korkularımdan bir kaçıştı .Ben bu sözcüklerle sadece kendimi kandırdım .Ve tüm o sözler özgür olduğum sürece doğruydu.....