Eğer kendinize gerekli saygıyı göstermezseniz, zaman içinde kendi hayatınızı değil, çevrenizdeki insanların beklentileri doğrultusunda bir hayat yaşarsınız.
Hiç kimse sizin izniniz olmadan kendinizi değersiz hissettiremez.
Okunması kolay ama bir o kadar etkileyici Dostoyevski kitabı.Ancak kitap bittiğinde neydi bu dedirtir yine.İnsan olmaya çalışmanın nasıl ezilmeyi gerektirdiğini ama bunun onurunu yine insanın içini acıta acıta anlatır üstat.Sonunda tercihi yine sana bırakır kötülerden mi iyilerden mi olacaksın, insan kalabilmek adına ezilmeyi kabul edebilecek misin?