Savaşı bitirmek için savaş diye bir şey asla olamaz. Savaş savaşın içinde gelişir. O, şiddet sonucu aktarılan kanı içer, şiddet sonucu parçalanan etleri yiyerek büyür. Savaş, bir tür bütünlüğü olan bir canlı gibidir
İnsanlar neden savaşır acaba? Neden on binleri, yüz binleri bulan topluluklar halinde bir-birlerini öldürürler? Bu savaşlar öfke yüzünden mi çıkar, korku yüzünden mi? Ya da, hem korku hem öfke tek bir ruhun iki ayrı yönünden başka bir şey değil midir?