Aytenli

Aytenli
@Kitabi_HayatKitabiHayat
Kırgınlıklarımıza aldırmadan başkalarının kırıklarını onarmaya çalışacak kadar güçlüyüz fakat güçlü olmak zorunda değiliz. Kaçacak kadar korkağız fakat korkularımızla yüzleşecek kadar cesur... Aytenli
Lisans
24 Eylül 2006
185 okur puanı
Kasım 2021 tarihinde katıldı
Şu anda okuduğu kitap
10/10
·143 syf.··
Beğendi
·
2023 6. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 03 Şubat 2023 22:16
Sezai Karakoç'un kaleminden yine insanlığı sarsacak bir kitap! Adem ve Havva ile başlayan bir yolculuğumuz var. Bu yolculukta cenneti yitiriyoruz. Tekrar bulmak için, geri kazanmak için yitiriyoruz. "Yitirme, bulma arzusunu uyandırır."  Adem yitirdiği cenneti tekrar kazanabilmek için çalıştı. Cenneti yitirmişken tekrar cennetle müjdelendi. Toprak ile 'oluş'muş iken dünya ile 'varoluş'un ilk adımı attırıldı. Yitirdiğini tekrar bulmayı, kazanmayı arzuladı. Sonra Nuh'un Gemisi ile bir kurtuluş, bir umut... Nuh'un Gemisi insanlığın Diriliş Merkezi, uygarlıklar için bir rönesans. Sürebilme imtihanı bu, yaşam için, din için yaşam mücadelesi. İnsanlık Adem ile Varoluş sınavını verdi ilk olarak ardından Nuh ile Sürebilme, hayat imtihanını. Kinine, gururuna, kibrine kapılanlar veremedi bu imtihanı. Kurtuluş ancak tevhid üzere olanlar içindi çünkü... Ateşle sarıldık bu kez. Allah'ın vereceği azabın dünya hali... ama putlarla olan savaşımızı kazanamazsak. İbrahim tüm putları yıktı, putperestleri yanacakları ateşle uyardı. Onlar ise İbrahimi yakmayı seçtiler. İşte asıl sınav burda! Alevlerin içinde yıkanmak, maddi manevi tüm kirlerden o alevlerin içinde temizlenmek. Dünya bir alev, içinde bizler varız. İnsanoğlu eğer o alevlerin içerisinde yıkanırsa, ruhunu tüm taşlardan, kirliliklerden arındırıp secde ederse, Rab onu zayi etmez. Bizim sınavımız bir İbrahim sınavı... Hakikat uygarlığının varoluş hikmeti önderliği Hz. Adem, varoluşun temellenmesi Hz. Nuh, inanç temellenmesi öncülüğü Hz. İbrahim, devlet düşüncesi, ilkeleri ve girişimi Hz. Yusuf... İhanet, iftira, politik unutkanlık... gibi devlet adamlarının başına gelen onun da başına gelecekti. Zıtlıklarla beliren bir sınav. Zindan ve Saray, Hizmet Eden bir köle ve Hizmet Edilen bir Aziz... aile ile sınandı, ardından kuyu ve
Yitik CennetSezai Karakoç · Diriliş Yayınları · 202111,1bin okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
10/10
·226 syf.··
Beğendi
·
2023 3. kitabı
·
9 günde okudu
·
Okunma: 21 Ocak 2023 21:01
Kitap içerik olarak isminden anlaşılacağı üzere Peygamberimizin hayatını, doğumunu, vefatını, katıldığı savaşları, ne tür zorluklar yaşadığını... kısacası bir Siyer kitabında bulunması gereken şeyleri anlatıyor. Fakat öyle resmiyette kalmıyor bu anlatış. Müslümanların düştüğü gafletten, Peygamber zamanında yapılan ibadetten, cesaretten, takvadan bahsederken günümüzde bu vasıfta insan sayılarının oldukça az olduğundan dem vuruyor. Şayet bizler kendimizden görüp iki rekat namaz kılamazken onların çeşitli işkenceler görseler dahi dinleri uğruna savaşmaktan vazgeçmediğini, savaş sırasında dahi namazlarını kılmak için çaba serf ettiklerini okuyoruz. Okurken sanki sizlerde berabersiniz onlarla. Dilinizde duayla kalbinizde korku ve Allah aşkıyla sahabelerden biri gibi oluyorsunuz adeta. Çöldeki kumu, soğuğu iliklerinize kadar hissediyor, her inen ayette, okuduğunuz her hadisede, şehadette tüyleriniz diken diken oluyor.   Allah'ı, Peygamberini, ayetlerini inkâr edenler için sonsuz bir azap olduğunu gerek olaylar içerisinde gerkse kendi cümleleriyle aktarmış yazar. Olaylara göre inen ayetleri ne çok önce ne de çok sonra yazmış. Tam olması gereken yerde ve verilecek mesajın bilincinde doğru paragraf ve cümlelerin altına yazmış. Ayetten sonra gelen açıklamalar daha dolu dolu olabilirdi ama yinede tatmin olmak ve mesajın farkına varmak için ayet yeterli oluyor. Kitapta başlık altından sonra başlayan paragraf daha bilgi ağırlıklı olduğu için bu kitabı okurken biraz donanımlı olmanız gerekebilir. Bu herkes için geçerli değil tabi. Şöyleki ben bir yarışmaya katıldığım için okuyorum bu kitabı ve dolayısıyla bilgi içeren yerlerin altını çizerek ve dikkat ederek okuyorum. Fakat kitabı bu amaç dışında okuyanlar bu bilgilere pek önem vermeyebilir. Doğrudan söylemek yerine farklı bir tarz
Server-i EnbiyaMehmet Emin Sütçü · Semere Yayıncılık · 2022223 okunma
Puan vermedi·272 syf.··
2022 49. kitabı
Ben kitap okuduğumda kitabın sonu kötü biterse ben o kitabı uzun süre unutamam. Bu kitaptan önce de bir kitap okudum ve sonu kötü bittiği için düşünmekten kafayı yiyecek duruma geldim. Ben de kafam dağıtmak amacıyla bu kitabı okudum. Bence vakit kaybı bir kitap. Ergenliğe yeni girmiş çocuklar için bir kitap -ki bence onlar da asla bu tür kitaplar okumamalı.- Henüz küçük yaşta olan çocukları farklı şeylere özendirip yanlış kararlar almalarına vesile oluyorlar ve bu kararlar da o çocuğun ilerde hayatını alt üst edip pişman olacağı şeyler yapmasına neden oluyor. Yazara da saygım var fakat benim düşüncelerim bu yönde. Açıkçası kitabı okuduğuma pişman oldum. Üstelik kitaplarda geçen kadını aşağılayan küfürler, davranışlar, küçümsemeler en nefret ettiğim şeydir. Maalesef ki günümüzde kadınlar da bunu fazlasıyla yapıyor ve bu durum benim oldukça hüzünlenmeme sebebiyet veriyor. Biz kadınlar erkekler tarafından zaten yeterince aşağılanırken buna sinirlenip sokaklara dökülürken bazı kadınlar - ki bunda yazarların katkısı oldukça fazla- onlara çanak tutuyorlar. Bu kitapta da çok üzülerek söylüyorum ki o tür küfürler, davranış ve diyaloglar kullanılmış. Ben bu kitapta ergenlik, aşağılama, küfür ve vakit kaybı görüyorum. Kesinlikle tavsiye edebileceğim bir kitap değil!!!
Erkek FatmaÖ. R. S. · Mendirek Yayıncılık · 2015139 okunma
10/10
·272 syf.··
Beğendi
·
2022 47. kitabı
·
9 saatte okudu
·
Okunma: 15 Ekim 2022 20:42
Kitabı birkaç yıldır duyuyordum fakat okuyamamıştım. Çok merak ediyordum ve sonunda okuyabildim. Bende kürt sayılırım, melez bir kürt. Kitabı biraz da o sebeple okumak istiyordum. Kitap Gülşah adında Balıkesirli bir kız ve Diyarbakırlı Şahin adında iki hencin Aşkını konu alıyor. Kitapta gereksiz uzatmalara yer verilmemiş. Yazarın kendi düşünceleri ve övgülerine yer verilmiş. Yazar sizinle sohbet ediyor gibi. Kitabı okurken kendi kendime ne dedim, biliyor musunuz? Önyargıları kırabilsek keşke. Kürt Türk demeden yekvücut olabilsek. Bir kürt kötü, acımasız... diye bunun vebalini tüm Kürtlere ödetmek çok saçma değil mi? Haberlerde her gün hırsızlık yapan, katil olan, çoluğa çocuğa, yaşlıya, hayvana eziyet eden Türk'leri görüyoruz. Bunu diğer tüm Türklere ödetmek çok saçma olmaz mı? Bu da aynı işte! Bir Kürt terörist diye tüm Kürtler terörist olmuyor dedim içimden. Bunu herkese haykırmak isterken bununla yatinebildim. Bu kitap hakkında öyle fazla bir eleştirim yok. Kitabı az önce bitirdim ve hala kendime gelebilmiş değilim. Sevinç, hüzün, öfke, mizah, pişmanlık... hepsini okurken baş karakterle beraber yaşadım adeta. Ben kitabı okudum ve kesinlikle tavsiye ediyorum. Yaşanan bu hikâye yazılarak paylaşılmak istenmiş. Elden ele dilden dile dolaşmalı bu kitap. Kendimden de bir parça bulduğum bu kitap okunmalı...
Bir Kürt SevdimDilek Bilgiç Esen · Müptela · 20228bin okunma
9/10
·304 syf.··
Beğendi
·
2022 25. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 15 Haziran 2022 10:36
Alişan Kapaklıkaya, yazdığı bu kitabıyla gençlere oldukça önemli mesajlar veriyor. Etrafımda bu kitabı okumalarını istediğim bir çok insan var. Ben bu kitabı okuduğum için kendimi oldukça şanslı hissediyorum. Daha uygun kararlar vermeme, kendi düşüncelerimin sarsılmaz ve doğru olmasına oldukça katkı sağladı. Bu kitap, günümüzde bulunan bir çok gerçeği yalın bir şekilde anlatıyor.  öğrencilerin öğretmenlerine sorunlarını anlatmaları için yazılmış mektuplardan oluşan bu kitap, gençlerin kandırılmalarını, düştüğü hataları anlatıyor. Okuduğum mektuplar da pişmanlık, eksiklik, hüzün, soyut ve somut anlamda çokça olay ve çeşitli hayatlar bulunuyor. Yalnızca bunlar da değil. Ailelerinde çeşitli sorunları olan, zor şartlar altında okumak zorunda olan, maddi ve manevi yetersizlik sebebiyle okulunu bırakıp evlenmek zorunda kalan, anne - babasına fazla gelen, her konuda oldukça eksik olan, kandırılan, kendi canına kıyan, anne - babası hayatta olmasına rağmen bakacak kimsesi olmayan, gerek psikolojik gerek fiziksel şiddet gören, sokakta kalan... Günümüz ve geçmiş günümüzde bulunan bir çok hayatı yaşayan öğrencilerin hayatlarının birkaç cümleye dökülmüş hali. Bu kitabı okumalı ve okutmalısınız. Özellikle gençelerin, ergenlik döneminde olanların, sağlıklı düşünemeyenlerin, bahsettiğim gibi hayat yaşayanların... bu kitabı okumalarını oldukça tavsiye ederim. Ebeveynlerin de bu kitabı çocuklarına ve etrafındaki çocuklara okutması gerekir. Oldukça etkili ve başarılı bir kitap olmuş. Benim görüşlerim bu yönde. Umarım size bir faydası dokunmuştur. Keyifli okumalar...
Bunları Kimseye AnlatamamıştımAlişan Kapaklıkaya · Yediveren Yayınları · 20181,661 okunma