Muhtar çıkınca,yani Salih odada yanlız kalınca birdenbire Gülbahar geldi aklına. Yanlız kaldığı her an aklına Gülbahar geliyordu. Bulunduğu odanın her yeri Gülbahar ile doluvermişti şimdi.
Âşık olup olmadığını düşündü.
Aşk ne idi ki? Devamlı olarak hatırlamak mıydı? Belki de hatırlamaktı. Hatırladıkça sevgin büyür,sevgin büyüdükçe hatırlarsın.
Hayat acımasız mıydı? İnsanların çoğu dert çekiyordu. Neden? Hayat ve acımak... Hayat acıyabilir miydi? Hayat acımalı mıydı? Hayat dediğin ortak payda değil miydi? Hayat,yaratılıp içine özenle yerleştirilen insanların, birbirleriyle buluştuğu, tanıştığı, yarıştığı,yardımlaştığı bir payda idi. Payda varsa pay da vardı.