Kendi kendinin efendisi olmaktır, kendini kendin tarafından yönetmektir. Pozitif özgürlüğün olması ;kişinin Kendi aklının kontrolünü ele alması, akıl dışı korku ve inançlardan, bağımlılıklardan, batıl inançlardan kısaca özbaskının tüm formlarından bağımsızlaşmasıdır.
Mesele yaptığım şeyin yanlışlığı değil, var oluş biçimimin yanlışlığıydı...
İnsanın sevdiklerine, kendi üstünde bu kadar güç sahibi olma hakkını vermesi ne garip...