Ebrar

Ebrar
@Kitapokuyangezegen
Kitap okumak benim için bazen kaçış, bazen mola, bazen de mutluluğumun yegâne sebebi.
" Sandığı sedirin üstüne bırakırken Cemil ustanın çok kullandığı 'Yahudi müflisleyince eski defterleri yoklar' sözünü tekrarlıyor, utançla gülümsüyordu. "
Sayfa 111·Kitabı okuyor
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
"Bu zamana kadar, sen hiç ' Vatanı batıracağım ' diye ortaya çıkanı gördün mü?"
"Bunlar nasıl meseleler komutanım? Kim kiminle çekişiyor? Niçin? Ekmek isteyenlere, varsa, ekmek verilir. Duraklanmaz. Ekmek yoksa katlanılır, istenmez! Hayır. Bu dünya, bizim, savaş patlayınca bırakıp gittiğimiz dünya olamaz. Biz demek ki savaşa gitmedik, eski dünyamızdan çıkıp gittik. Sonra, başka bir dünyaya, bize yabancı bir dünyaya savrulduk. Dış görünüşün eskisine benzerliği yalan... Alçakça bir oyuna geldik bizler, komutanım... Düşmanlarımız bizimle eğleniyor? Dayanılır mı buna... Dayanılır mı hiç?"
Sayfa 38·Kitabı okuyor
Kafamda sürekli bir meydan savaşı var. Birlikler devriliyor, saflar biçiliyor.
Sayfa 37·Kitabı okuyor
İçim boşaldı. Hiçbir şeyi zorlayamıyorum. Saçma geliyor. Direnmek için amaç ister! Amaç olmayınca, önünüzde yaşamak olmayınca, neden debelenmeli?...
Sayfa 34·Kitabı okuyor