Tüm ömrünü bir şeyler bekleyerek geçirmişti zaten; babasının işten eve dönmesini beklemek, sevgiliden gelecek, ama hiç gelmeyen mektubu, yıl sonu sınavlarını, treni, otobüsü, telefonu, tatilleri, tatillerin sonunu beklemek, hep beklemek. Şimdi de kendisiyle önceden randevulaşmış olan ölümü beklemek zorundaydı.
İçinizdeki güçlü şefkati kendinize çevirdiğinizde, artık yeni bir sizle yaşıyor olacaksınız. Sevilen, hata yapan, kusurlu, güçlü ve zayıf yönleri, kazandıkları ve kaybettikleri ile hassas ve yeniden hataya düşen biri olacaksınız...
Kendini yatıştırma stratejileri:
"Bu sadece bir duygu ve duygular sonsuza dek sürmez."
"İyi bir insan olduğunu biliyorsun."
"İyi niyetli olduğunu biliyorsun."
"Elinden gelenin en iyisini denedin ama işe yaramadı."
"Sadece bekle."
"Geçecek."