Savaşta grek, latin, arap, fars eski erlerini-askerlerini kılıç değil de kılıcın ucundan çıkan ışın vuruyormuş. Yıldırım çarpan kişi bir müddet toprakta kaldıktan sonra yıldırımın enerjisi bedeninden çıktıktan sonra dirildiği gibi ışın kılıcıyla vurulmuş askerler dr bir müddet toprakta yüzükoylu kaldıktan sonra dirilip kalkarak savaş meydanını terk ediyorlarmış.
Bağlar diyor ki insana sözle tesir etmek olur ama tazyik etmek olmaz. Hayatta ve savaşta insanı öldürmek olmaz. Bu yüzden de ışın kılıcı yasaklandıktan sonra Oder ordusuna ucundan çift ışık çıkan kılıç, diğerlerine sıradan çelik kılıç verilmiş.