... bana kalırsa içinde yaşamış olduğum dünyanın da kendine göre bir hali vardı, her türlü insan bulunurdu orda; evet bazılarını hiç sevemedim, bazılarından ise hala nefret ederim, ama anlamaya çalıştım hepsini de.
Hayır. Picasso senin harcın değil. Seninle aynı devrede askerlik yapmış olan yaşıtlarını almalısın sen. Görünce tanırsın. Sizin oralarda bulursun onları. İşini ciddiye alan yeni usta resimciler vardır her zaman. Ama giysiye para yatıran sen değilsindir; her zaman olduğu gibi karındır. Kadın giysileridir çok para yiyen.
Cezanne'ın sanatı bana şunu öğretmişti ki gerçek yazın, benim de hep yaptığım gibi, öykülere boyut kazandıran tümcelerle değil, ama yalın ve doğru tümcelerle olurdu. Ondan çok şeyler öğreniyordum, ama bunu ötekilere tam olarak anlatmayı beceremiyordum. Hem zaten bu bir gizdi...