Kış için seviniyorsunuz. Fakat elbisesi, ayakkabısı, yakacağı olmayan çocuklar da var. Soğuktan çatlamış elleriyle okullarını ısıtacak odunları taşıyarak, uzun bir yoldan köye inen binlerce çocuk var. İçinde çocukların dumandan nefes alamadıkları, soğuktan titredikleri, mağaralar gibi çıplak ve karanlık yüzlerce okul da var ki, karın içine gömülmüşler. Oradaki çocukların uzaktaki kulubelerin üzerine sürekli yağan ve yığılan bu iri beyaz kara, çığ düşebilir endişesiyle korkuyla bakarlar. Kışı bayram yapın çocuğum. Tamam, ama kışın, kendilerine acılar, zorluklar getirdiği binlerce çocuğu da unutmayın!..