"Başlamak o kadar basit değildir, geçmişin celladı olacaksın önce, başlamak önce bitirmekten geçer." Belki de o yüzden bir türlü dikiş tutturamadım hayatta. Ne celladı olabildim geçmişin ne de işçisi oldum geleceğimin. Kıyamadım geçmişime, o vardı orada... Yaranın üstüne gitmezsen iyileşmezmiş, dedem öyle derdi. "Unutma yaranı, yoksa olur olmadık yerde kanar, daha çok acıtır canını," demişti hayattan ilk darbemi alıp kendi canımı kendim acıttığımda.