Ateizm Goethe 'ye hem tiksinç geliyor hem de insanoğlunun aptallığının son kertesi gibi görünüyordu. Ona göre dünya, ancak yüce bir gücün tecellisi olabilirdi; dünya yalnızca "Tanrının canlı bir kisvesi"ydi.
Geriye hiç adım atmamış olanların -hiç sorgulanmamış hayatlar yaşayanların- sadece sığ olduklarına değil, aynı zamanda potansiyel olarak tehlikeli olduklarına da inanıyorum.