AYIP OLUR MU
HOCAM???
Yüz parçaya bölünmüş yıkılmış ocakları
Aynı acı yıllardır, hem yazı hem kışları
Gözümüzle gördükçe karnı aç çocukları
Utanmadan yesek, ayıp olur mu hocam?
Hani Müslümandık biz, tek vücut tek parça
Dünya bir bütün sanki, Gazze ise bin parça
Evlâdını yitirmiş kadınlara baktıkça
Utanmadan gülsek, ayıp olur mu hocam?
Ne gidecek bir yer var, ne güvenli bir yol
Etraf "Kıyamet yeri", el ayak bacak kol
İlâçsız hastanede birkaç çâresiz doktor
Azıcık havuza girsek, ayıp olur mu hocam?
Ben bir çocuk gördüm, otuz gün hapis yatmış
Her günü bir seneden, otuz sene yaşlanmış
Tek parça duruyor ama aklıyla vedâlaşmış
Aklımızı paraya versek, ayıp olur mu hocam?
Hele bir dede var ki, gözünü öptü gözünü
Koklamaya kıyamadı canını özünü
Yanlış anlama sakın, lâfımı sözümü
Akşam bir film izlesek, ayıp olur mu hocam?
Yâni bende ne var ki elimden ne geliyor
Yaşamak lâzım hocam, hayat devam ediyor