Ve böylelikle, halkın kalbine bize karşı nefret ve sömürgecilere, davetsiz misafirlere, karşı sevgi ektiler. Bu sözlerime kulak ver evlat. Ülke bağımsızlığına kavuştu değil mi? Kendi ülkemizde özgürleşebildik mi? Emin ol, yine de bizi uzaktan yönetiyorlar. Çünkü arkalarında onlar gibi düşünen insanlar bıraktılar.
Karanlık kalın, derin ve sadeydi. Sadece ışığın yokluğu değildi bu; karanlık, sanki ışık hiç var olmamış gibi sonsuzdu ve gökyüzündeki yıldızlar eski ve yırtık bir elbisenin sökükleri gibiydi.
Avrupa'nın endüstri dünyasının standartlarına göre bizler yoksul köylüleriz ama dedeme sarıldığımda evrenin kalbinde bir noktaymışım gibi zengin hissediyorum.