Çocukların çoğu karanlıktan korkar. Karanlığın dünyadaki en korkunç şey olduğunu düşünüyorlar. Ben öyle düşünmüyorum. Görme yetimi kaybedince karanlıkta canavarların olmadığını, sadece gölgelerin olduğunu öğrendim. Karanlıkta
annemle babamın, en iyi arkadaşım Filippo'nun ve Ottimo Turcaret'in gölgelerini görüyorum. Bu gölgelerden biri hiç
ses çakarmadan kaybolacak olursa asıl bu korkutucu olur işte.
Yine de gerçekten merak ettiğim bir şey var: Grinin içinde renkler var mi? Mor, sarı, yeşil gibi gerçek renkler var mi? Renkleri çok özledim. Hem de çok.
Ama bu defa bana yardim edemezsin. Büyürken öğrendiğim en önemli şey, bazen bazı sorunları üstesinden kendi başımıza
gelmemiz gerektiği. Bu çok korkutucu. Bu yüzden bana biraz olsun yardım edebilecek bir arkadaşıma tutunuyorum.