İçimdeki karanlığın bir eli olsa, tuttuğunu sıksa bırakmasa
Kum olur toz olur, vardan yok olur.
İçimdeki karanlığın bir dili olsa, söylese ağzına geleni
Küfür olur hakaret olur, duyanlar sağır olur
İçimdeki karanlığın bir ağırlığı olsa, kaldıramaz kimse yerinden
Çöker durur öylece, insanlığa bir ders olur.
İçimdeki karanlığın iki gözü olsa, bakamaz kimse içine içine
Ağlar durur sel olur, yaz mevşimi kış olur.