"Turgut,yavaş bir sesle sordu:"Odasına gidebilir miyim?" Selim'in annesi,Selim'den bir şeyler taşıyan yüzünü yana çevirdi,gözyaşlarını göstermemek için.Turgut bir an durdu,onun omuzuna dokunmak istedi;vazgeçti.Selim'in odasına yürüdü"
"-Kıralcılık şerefsizlik midir? O halde siz ve bütün üstsübaylar da şerefsizsiniz.Çünkü siz,şimdi aleyhinde bulunduğunuz kırala vaktiyle sadakat yemini etmişsiniz.
Orgeneral,bu apaçık sözlerden sonra çileden çıktı.Korkunç bir sesle bağırdı:
-Terbiyeni takın yüzbaşı!Kanınamı susadın? Hâlâ asker olduğunu unutma!
Pusat,sesini dikleştirdi:
-Askerlik öldü general! Sinsi siyasetçilere sırf üniformalı oldukları için asker diyemem!"