Bu halimizle hepimiz acinmaya layikiz; ama kendi kendimize acimaliyiz. Baskasina merhamet etmek, ondan daha kuvvetli oldugunu zannetmektir ki, ne kendimizi bu kadar buyuk, ne de baskalarini bizden daha zavalli gormeye hakkimiz yoktur..
Yalniz bir seye dayanmak artik benim icin mumkun degil: Her seyi kafamda yalniz basima saklayamayacagim. Soylemek, bir seyler, bircok seyler anlatmak istiyorum... Kime.?... Su koskocaman dunyada benim kadar yapayalniz bir insan daha var mi acaba? Kime, ne anlatabilirim. On seneden beri hic kimseye bir sey soyledigimi hatirlayamiyorum. Artik hicbir seyin degismesibe imkan yok... Luzum da yok. Demek boyle icap ediyormus. Yalniz soyleyebilsem bir kisiye olsun icimdekileri dokebilsem. Bunu sahiden istesem bile artik boyle bir insan bulmama imkan yok. Bende de arayacak hal kalmadi. Kalsa da aramam zaten.