Zeyhâl

“Sonra (onların) önlerinden arkalarından, sağlarından sollarından onlara sokulacağım ve sen, çoklarını şükredenlerden, bulmayacaksın.” Araf, 17 Şeytan bize dört yönden saldırıyor; ama yukarıdan ve aşağıdan saldırmıyor. Bahsedilen dört yön var; ama mantıken üç boyutlu değil. Önden, arkadan, sağdan ve soldan bahsedilirken yukarıdan ve aşağıdan bahsedilmiyor. Bununla ilgili ortaya çıkan birkaç bakış açısı var.Bunlardan biri, şöyle ki şeytan bizi yalana davet ediyor değil mi? Bunun tersi ise gerçektir ve asla değişmeyecek iki gerçek vardır ki bunlar bize Allah'tan gelen gerçeklerdir, biri vahiydir yani yukarıdan gelir. Bunlar Allah tarafından bize ulaşan doğrulardır. Bunlar kesindir. Diğer gerçek de ölümdür ki aşağı baktığımızda orda olan da odur, senin ve benim gideceğimiz yer. Bu iki gerçek kesindir ve eğer yukarda ve aşağıda ne olduğuna odaklanırsanız bir sorun kalmaz. Şeytan size istediği yönden saldırsın, siz aşağıdan ve yukarıdan korunmuş olacaksınız. O iki yerden size saldıramayacak. Bir başka yönden bakacak olursak da Allah'ın kulları dua ederken avuçlarını açarlar, yukarıya yönelirler ve secde de aşağı yönelirler. Bu iki eylem, dua bize güçsüzlüğümü hatırlatırken, ihtiyaç sahibi olanın biz olduğunu hatırlatırken, Allah'a muhtaç olanın biz olduğunu hatırlatırken; secde de bize şeytan gibi olmayacağımızı hatırlatır. Çünkü o secde etmeyi reddetmişti; ama biz ediyoruz. Yani bu iki yön, yukarıya yönelen dualar ve yere edilen secde, şeytanın bize dokunamayacağı noktalardır. Ve secde sadece başınızı yere koymanız değildir. Secde Allah'ın emirlerine uymak için gösterdiğimiz alçak gönüllülüktür. Şeytanın secde etmeyi reddetmesinin altında yatan sebep sadece başını yere koymak istememesi değildi. Asıl sebep “Allah bana bir şey yapmamı söyledi ve ben bunu yapmak
Din
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
“Dikkat edin! Vücutta öyle bir et parçası vardır ki o düzgün olursa bütün vücut düzgün olur. O bozuk olursa bütün vücut bozuk olur. Dikkat edin! Bu et parçası, kalptir.” (Buhârî) * “Allah’ım! Kalbime nur bahşet!” (Buhârî)
Din
Biraz yorgunum, kavgaları birikiyor insanın! Her uzvundan ayrı ayrı taşıyor acısı zamanla!  Yaşımdan yorgun, yaşımdan telaşlıyım bugünlerde! | Erdem Bayazıt
Edebiyat
İçi ile dışı ile kalbi ile sözü ile bir olan insanlar o kadar az ki... Bu azlar çoğalmadıkça nifak ve riya azalmayacak... Bu azlar başkalarından beklemekle değil ancak "olmakla" çoğalacak... *Muhammed Emin Yıldırım
Din
Allah'ım ihya'u ulumiddin kitabını niye bu kadar pahalı yaparlar ki🥺 tamam emek var ama fiyatı 600 olacak kadar mı🥺 kaldı yine hayalimiz🥺