Kitap, orta yaşlı bir katip olan Makar Devuşkin ve genç kadın Varvara arasındaki mektuplaşmalardan oluşuyor. Hayatla mücadele içinde olan bu iki insanın sıkıntılarından en büyüğü de yoksulluktur… Kitabın beni en çok etkileyen kısmı, devasa bir yokluk içinde olmalarına rağmen birbirlerine fazlasıyla yardımda bulunma istekleriydi. Okurken ara ara sıkıldığım ve elimden bırakmak istediğim anlar da oldu. Okuduğum zamanki ruh halimden midir bilmiyorum ama çokta beklentimi karşılayan bir kitap olmadı.